Färg och form




Detta är resultatet av den gångna veckans uppgift att skapa något med mycket färg. Jag började med att  måla själva brickorna svarta sen blandade jag en rödnyans där jag även blandade i gipsrester som sedan blev den ojämna ytan , snören fästes och sen sprayade jag över det hela till sist satte jag även på gröna träpärlor och rosa piprensare. Denna går att använda på många olika vis, eftersom den både har en nål (på baksidan) och en ögla (som ni ser på bilden), dock var min tanke att man ska ha nålen instoppad i byxfickan där fram. En kommentar jag fick om detta var att det såg ut som en kompis på något vis.
Detta blev klart ganska fort så jag gjorde även:



Detta är vad jag kallar lillebror , eftersom denna är mycket mindre än den andra men i princip gjort på samma vis bara lite enklare, jag tog garn och lindade runt plattan när den var svartmålad sen sprayade jag över garnet så det fick ett mönster och även målade /sprayade fransarna.

Plattorna i dessa projekt är gjorda av:


Gammal plast/gummimatta som jag hittade i materialförrådet. Det kan man inte tro va?? =)


// © iDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0