En parafras

En parafras är en omskrivning, omdiktning eller bearbetning av en text , bild eller målning i ett musikstycke, litterärt verk eller konstverk


Jag använde dessa smycke som insperation till mitt parafras smycke: http://www.dianearcher.com/artwork/jewelry.htm




Resultatet blev



Den kom till av minnena jag fick av fritids/dagis när man fick en gammal Kalle Anka tidning eller liknande och sen droppade stearin på den.
Jag skrev ut några kartor och började experimentera med olika.
Det som blev slutresultatet fick även en mässingsplatta (med Kivik stansat på) infattad i sig, jag fyllde även i lite av linjerna.
Bakstycket gjorde jag av mässing och även broschnålen är av mässing. 
Jag limmade ihop de 2 styckena med hjälp av limpistol och blev riktigt nöjd över resultatet. 

// © iDa


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jättesnygg :)

2011-01-12 @ 23:44:21
URL: http://beatricedesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0